playbox-streaming-centron

Ako mení streamovanie filmový priemysel?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp

Originálny článok nájdete na PlayBox stránke: https://playboxtechnology.com/newsroom/f/how-is-streaming-changing-the-film-industry?blogcategory=PlayBox

playbox-streaming-1-centron

Pred dnešnou modernou dobou ľahkého prístupu k online streamovaniu, príležitostnému prezeraniu a bingovaniu videl filmový priemysel hrozby iba vo VHS, TV, DVD a Blu-ray. A aj vtedy mala pokladňa istý stupeň kontroly nad tým, ako a kedy mali filmy premiéru na “malom plátne”.

V dnešnej dobe sa divácke návyky vyvinuli ďaleko za skromné ​​VHS. Jednoduchosť, ľahkosť a nižšie výdavky spojené so streamovaním filmových trhákov a kriticky uznávaných box setov z pohodlia domova sa stala ťažkou činnosťou, s ktorou sa treba vyrovnať.

Rok 2020 slúžil iba na ďalšie rozochvenie streamovacieho aj filmového priemyslu, pričom sa upustilo od výrobných plánov a milióny divákov boli izolovaní v medziach moderného lockdownu. Ustavične sledujeme počas roku 2021, ako fenomén streamovania naďalej ovplyvňuje tradičný filmový priemysel.

Originálny obsah zo streamovacích služieb

Tradičný distribučný životný cyklus filmu zvyčajne zahrnuje postupné uvoľnenie vo forme „okien“. Kiná si historicky zachovávajú exkluzivitu počas prvých pár mesiacov po uvedení filmu, predtým ako film prejde menej výnosnými kanálmi (DVD, VOD). Okrem toho boli kiná vždy vydávané na milosť a nemilosť filmovým štúdiám, distribútorom a vice versa.

Platformy ako Netflix a Amazon Prime sa snažia túto prastarú metodiku obrátiť na hlavu. Originálne celovečerné filmy sú najvyššou prioritou streamujúcich gigantov. Ak chcete získať prehľad o tom, ako sa platené streamovacie platformy považujú za vážne, stačí sa pozrieť na kvalitu a množstvo ich originálneho obsahu.

V rokoch 2017/18 Netflix investoval do vývoja takéhoto obsahu pre svoju platformu zhruba 10 miliárd dolárov. V roku 2020 sa toto číslo odhadovalo na 17,3 miliárd dolárov. Pretože sa medzi platformami OTT a SVOD (Subscription Video On-Demand) stále zvyšuje konkurencia, môžeme očakávať, že pôvodné rozpočty na obsah budú v nasledujúcom desaťročí naďalej stúpať.

Výhody originálneho obsahu majú široký dosah, a to pre platformy, ktoré ich hostia, aj pre tímy, ktoré stoja za ich vytvorením. Nejde len o potešenie publika z masového trhu. Produkcie originálneho obsahu sú často duchovným dieťaťom nezávislých filmových tvorcov, ktorí pre túto tému vylievajú vášeň a vedomosti. Iste, môže to byť obzvlášť špecializovaný žáner – ale tieto platformy potrebujú prístup k týmto výklenkom, aby podporili predplatné. Poskytnutie hlasu nezávislým tvorcom robí zázraky pri vytváraní skutočne globálneho a rôznorodého zastúpenia obsahu, ktorý zasiahne lojálne publikum.

Dnešné streamovacie platformy môžu s relatívnou ľahkosťou a exkluzivitou okamžite uviesť premiéru originálneho obsahu do viac ako 160 krajín. Pre tradičné uvedenie v kinách by takéto pokrytie znamenalo logistickú nočnú moru. Toto je vývoj spôsobu, akým ako diváci konzumujeme obsah. Chceme, aby bol prístupný, bohatý a prispôsobený nám a chceme ho sledovať z vlastnej pohovky.

Meniaci sa vzťah medzi kinami a filmovými štúdiami

Keď už bol oheň streamovania zapálený, pandémia COVID-19 iba podporila dopad, ktorý má nárast streamovacích služieb na vzťah medzi filmovými štúdiami a kinematografickým priemyslom. Tradične došlo k vzájomnému úspechu spojenému so vzťahmi medzi oboma stranami, pričom kiná predstavovali vzrušujúce marketingové príležitosti pre filmové premiéry a filmové tvorcov, pričom zároveň ponúkali skvelý obsah pre návštevníkov kín.

Ako však pandémia naďalej narúša priemysel a hlavní vedúci ateliérov sa rozhodnú pre vydania OTT pre väčšinu ich obsahu 2020/21, začali sa objavovať trhliny v tejto desaťročia starej dohode. Populárne reťazce kín pociťujú stláčanie – šéfovia ODEONu sa vyhýbali univerzálnym filmom v dôsledku toho, že v apríli 2020 súčasne uvádzali nový obsah na veľké plátna a zároveň na streamovacie platformy.

Iní naznačujú, že to zdôrazňuje potrebu zmeny v kinematografickom priemysle, kde by sa namiesto spoliehania sa na starý model malo klásť dôraz na prípravu zážitku zameraného na zákazníka pre novú dobu sledovanosti.

Záver

Napriek pokroku v streamovaní a technológii OTT kino nikdy „nezomrie“. Je tu niečo, čo by sa dalo povedať o zážitku ísť s priateľmi pozrieť si polnočné vydanie vašej obľúbenej ságy. Počas pandémie zažili vonkajšie a auto-kiná obrovský obnovený záujem a pozornosť. Zážitok z kina je niečo, čo divákov neustále priťahuje.

Digitálny obsah a doručovanie OTT budú aj naďalej v popredí toho, ako obsah konzumujeme v roku 2021. Majitelia obsahu sú kráľmi v modernom svete sledovania – či už ide o nezávislý horor podporený Netflixom alebo Universal filmový projekt s rozpočtom za niekoľko miliónov dolárov. V tomto zmysle sa bude tradičný filmový priemysel musieť prispôsobiť a prijať zmeny popri streamovacom priemysle, aby sa mu darilo v nasledujúcich rokoch.

Pre viac informácií o uvedených produktoch a značkách nás neváhajte kontaktovať – pomocou online chat-uemailom alebo telefonicky na 02/6478 0767.

Zaujali vás naše novinky?

Prihláste sa k odberu a dostávajte ich medzi prvými a priamo do vášho emailu!

Ďalšie novinky

1

Prihlásenie na odber noviniek

Leave this field blank

Používame súbory cookies, ktoré nám umožňujú lepšie ponúkať naše produkty a služby.